< >

Datum: juli 2017 (schooljaar 2/4)

Stad als spel: webapp

Klant: school opdracht

Bekijk de app live (schaal scherm tot mobiele breedte) >
Bekijk de kaart live >

Voor dit project zijn we 4 dagen in Berlijn geweest. We hadden de taak gekregen veel foto’s te maken en goed rond te kijken. Toen we terugkwamen kregen we namelijk de opdracht om na te denken of we een probleem tegen kwamen in Berlijn. Op dat probleem moesten we een antwoord bedenken en omtoveren tot een online en offline product die samenwerken.

Ik had ervaren in Berlijn dat we naar veel musea gingen, maar we wisten van tevoren niet veel van die musea. Het gevolg was dat niemand echt wist waar de museum over ging en daarom ongeïnteresseerd was.


Probleem: Hoe maak je jonge scholieren die op schoolreis zijn meer geinteresseerd in de stad waar ze zijn?

Het spel: Eerst vorm je 2 of meer teams. Dan pak je de bijbehorende kaart met alle plekken waar je in Berlijn kan gaan. Als je the app opent, kan je één of meer plekken op de kaart scannen en ga je daar met je team heen. Als je met je team op de gescande plek bent, zal de gps dat zien en zal er een video te zien zijn over desbetreffende plek. Dan krijg je een paar vragen over desbetreffende plek waarvan je de antwoorden ter plekke kan vinden. Als de vragen beantwoord zijn, kan je een nieuwe plek op de kaart scannen. Na elk plek krijg je punten voor snelheid en het aantal goed beantwoorde vragen. Het team met aan het eind de meeste punten wint.

Oplossing: Het spel zal studenten spelende wijze meer over de attracties van Berlijn leren. Door het race element en het win element, zullen studenten meer gemotiveerd om dingen te leren over Berlijn zodat ze de vragen kunnen beantwoorden.

Neem gerust contact met mij op!